Konon

Jumaat, 22 Mei 2015



Berhabuk lagi. Hampir 5 bulan selepas 2015 muncul. Mana pergi janji kata dulu 1 bulan 1 entry (at least?) ini semua poyo! Biasalah semangat hangat-hangat tahi ayam ni kan. Semester 1 tahun 2 aku kat uni pun dah nak habis. Dalam minggu-minggu terakhir sebelum submit final project yang tak berapa nak meyakinkan tu. 

Musim berganti musim kat sini daripada summer kepada autumn membawa kepada hampir munculnya winter selepas bercuti panjang kat Malaysia awal tahun haritu, aku masih juga sama. Tiada apa yang berubah, konon nak move on, kononlah. Hangat tahi ayam la katakan.

"Kau tak move on lagi bro?! bangun weh! bangun!!!" - Suara misteri muncul. Heh. Konon, lagi. 

Ini semua poyoooo!

Eh ada perubahan... aku pindah rumah baru. Pindah tinggal dari suburb ke city. To be honest, duduk kat suburb lagi best walaupun agak jauh dari uni sebab suasana sana yang mendamaikan. City? bising la woi! 

Entah macam mana haritu, muncul idea baru untuk buat projek filem pendek. Tajuknya; Rantau. Idea ni datang berdamping time aku struggled nak siapkan assignment. Sudahnya assignment tu tak berapa nak siap sebab aku gigih siapkan teaser poster dan draft skrip projek filem pendek ni. Poyo je. Konon.

Cerita pasal apa? Nanti-nantilah kot cerita. Bila rajin. Heh. 




KiTA:  Oh, Raya nanti memang tak balik. Nanti nak berjalan sakan waktu winter nanti! Can't wait! (konon excited. Konon lagi.)